Canon DC50 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Canon DC50 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

P.Hoogendam 18-09-2007
Geschreven voor: Canon DC50 zilver

Ik heb de DC 50 ongeveer een maand in bezit en ben zeer tevreden over de gemaakte DVD opnames.
Ik heb net een rondreisje door IJsland gemaakt en had weinig tijd om vooraf te kunnen oefenen, maar de bediening is vrij eenvoudig en meestal liet ik de camera gewoon op auto staan en verder gewoon goed stilhouden en opnemen in breedbeeld.
Ik heb deze camera gekocht omdat het bedinings gemak, het duidelijke schermbeeld, en de fotografeer mogelijkheid mij aansprak.
De fotos worden niet op de DVD gezet maar op een apparte minikaart (1 gig).
Tevens is het een voordeel dat je bij het knippen van foto's tijdens het filmen bijna geen last hebt ven een ontspanvertraging en er dus goede actiefoto's gemaakt worden op het moment van afdrukken.
Zo kon ik bij de uitbarsting van de geijser snel achter elkaar de opkomende water bol en de ontsnappende stoomwolk perfect op de foto krijgen
De resolutie van 5.39 megapixels is genoeg om mooie scherpe foto,s op normaal formaat te kunnen maken.
Een leuke bijkomstigheid is dat foto's in de filmmodus op breedbeeld formaat ook in breedbeeld worden afgedrukt, wat bij de prachtige landschap opnames een plus is
Ik weet nog niet hoe dat er bij het afdrukken uit komt te zien maar denk dat dit een kwestie van bewerken in de PC is, op de TV is het heel mooi.
Foto's in de foto modus worden op normaal formaat gedrukt.
De kwaliteit van de DVD opnames vind ik super, zeker als ik dit vergelijk met mijn oude 8 mm video.
Kortom ik ben zeer tevreden over deze camera en de kwaliteit van de foto's en opnames.
Ijsland is een prachtig land en ik heb heel veel mooie foto's en DVD opnames gemaakt
Ik heb wel voor mijn vertrek naar IJsland een UV filter (als bescherming voor mijn lens ), en een zwaardere accu bij de camera gekocht omdat je gauw op een dag een paar DVD volschiet en de zwaardere accu makkelijk een draaidag aankan.
Ik ga me nu verdiepen in het bewerken van de DVD's en foto's op de computer.
Binnenkort ga ik naar Finland (in de winter) en hoop ook hier mooie opnames te kunnen maken.
Canon spreekt in z'n reclame van een vlaggeschip en een krachtpatser en ik vind dat deze camera dat wel waar maakt, zeker gezien de prijs die ik ervoor betaalde.